Kunstenaars: Mothership
In 2005 richtte Jeroen Everaert Mothership op. Uit onvrede met de gang van zaken binnen de kunstsector, waar subsidies bepalen wie het wel en niet kan redden als kunstenaar, legde hij zich toe op werkelijk cultureel ondernemerschap. Jeroen streefde toen, en doet dat nog steeds, naar een commercieel gezond bedrijf dat zijn eigen broek kan ophouden.
Zijn achtergrond, zijn persoonlijke geschiedenis, draagt veel bij aan het huidige succes van de organisatie.
Hij volgde zijn opleiding aan de kunstacademie s’avonds, terwijl hij overdag directeur van een hijskranen bedrijf was. Deze combinatie van bedrijfsmatig denken met creatief ‘maken’ is wat Mothership tot op de dag van vandaag bepaalt.
In 2015 vierde Mothership haar tiende verjaardag met een feest en een boek. Een grote groep medewerkers, opdrachtgevers, kunstenaars, fans en ander publiek was getuige van het succes, niet alleen die avond, maar ook de tien jaar daarvoor. Mothership groeide uit tot een begrip in de kunstwereld; een betrouwbare partner voor opdrachtgevers met impactvolle resultaten en een solidaire bemiddelaar voor kunstenaars. Met zo’n driehonderd succesvolle projecten op de teller was het makkelijk om door te stomen, business as usual.
Maar de tijden veranderen en sindsdien is er veel gebeurd.Vincent van Zon sloot zich aan bij Mothershop als zakelijk directeur. Hij gaf en geeft die extra steun in de rug om het bedrijf te laten groeien. Als marketing- en strategiespecialist staat hij aan de basis van de nieuwe richting.
Inmiddels hebben we ruim zeshonderd projecten onder handen gehad en hebben we daarvan veel geleerd over het functioneren van Mothership. Onze ervaringen hebben geleid tot nieuwe inzicht.
Voor wie?
Steeds meer beeldend kunstenaars maken voor de realisatie van hun kunstobjecten gebruik van onze ervaring, expertise en technische faciliteiten.
In opdracht van bedrijven, instellingen en overheden produceren wij objecten in rvs, staal, cortenstaal en aluminium.